Home / Διατροφή / Διαιτα / Pritikin Diet …extreme υγιεινή δίαιτα!
pritikin_01

Pritikin Diet …extreme υγιεινή δίαιτα!

Δεν υπάρχει τίποτα extreme σε αυτήν την δίαιτα εκτός από το γεγονός ότι είναι εξαιρετικά υγιεινή για τον οργανισμό μας.

Η φιλοσοφία της δίαιτας PRITIKIN βασίζεται στην κατανάλωση τροφών μη επεξεργασμένων ή ελάχιστα επεξεργασμένων.

Πάνω από 100 δημοσιευμένες μελέτες αναφέρονται στην δίαιτα pritikin όχι μόνο σαν μια δίαιτα που αποφέρει απώλεια βάρους (κυρίως λιπώδους ιστού) αλλά και ως ένα μέσω καταπολέμησης των σύγχρονων ασθενειών υγείας όπως ο διαβήτης, η υπέρταση και τα καρδιακά προβλήματα.

Η δίαιτα Pritikin βασίζεται σε μία ποικιλία τροφίμων κυρίως ανεπεξέργαστα.  Είναι ένα  πρόγραμμα διατροφής με χαμηλά λιπαρά που δεν περιέχει τρόφιμα με κορεσμένα λίπη, είναι πλούσια σε φυτικές ίνες, βιταμίνες, μέταλλα, αντιοξειδωτικά και λιπαρά οξέα.
Καταναλώνετε πέντε μικρά γεύματα την ημέρα.  Ενδιάμεσα από τα γεύματά φρούτα. Η συγκεκριμένη δίαιτα έχει τέλεια αποτελέσματα αν γίνεται σε συνδυασμό με άσκηση. Γενικότερα όμως αυτός είναι ένας κανόνας που ισχύει σε κάθε δίαιτα.

Η δίαιτα Pritikin διαχωρίζεται σε 3 κατηγορίες:

  • “GO” foods
  • “CAUTION” foods
  • “STOP” foods
“GO” Foods περιλαμβάνει:

  • Φρούτα
  • Λαχανικά
  • Προϊόντα Ολικής Αλέσεως (Whole Grains) όπως ψωμί ολικής αλέσεως, καστανό ρύζι, μακαρόνια ολικής αλέσεως και βρώμη (oatmeal)
  • Αμυλούχα λαχανικά όπως πατάτες, καλαμπόκι και γλυκοπατάτες
  • Τροφές πλούσιες σε ασβέστιο αλλά με χαμηλά λιπαρά. Τέτοιες τροφές είναι: το γάλα χαμηλών λιπαρών (2%), το άπαχο γιαούρτι και το γάλα σόγιας εμπλουτισμένο σε ασβέστιο.
  • Ψάρια. Ένα τρόφιμο αρκετά πλούσιο σε Ωμέγα-3 λιπαρά οξέα απαραίτητα για τον οργανισμό μας
  • Τροφές πλούσιες σε πρωτεΐνες αλλά με χαμηλά λιπαρά (τροφές χαμηλές σε κορεσμένα λιπαρά). Τέτοιες τροφές είναι: τα άπαχα πουλερικά, το άπαχο κρέας όπως Βίσωνας και Ελάφι. Πρωτεΐνες περιέχονται στα λαχανικά και στα όσπρια όπως και στα προϊόντα σόγιας όπως το Τόφου (tofu) και τα πράσινα φασολάκια Edamame (soybeans) (Το Edamame είναι πράσινο λαχανικό και αποτελεί μια πολύ καλή πηγή διατροφής πλούσια σε πρωτεΐνες, θειαμίνη, σίδηρο, μαγνήσιο, φώσφορο, χαλκό και βιταμίνη)
ΟΣΟ ΛΙΓΟΤΕΡΟ ΤΟΣΟ ΤΟ ΚΑΛΥΤΕΡΟ.

Στην κατηγορία αυτή βρίσκονται όλες οι τροφές που χρειάζονται να καταναλωθούν αλλά με φειδώ.

“STOP” foods στην δίαιτα Pritikin είναι τα τρόφιμα που έχουν αποδειχθεί ότι ουσιαστικά αυξάνουν τον κίνδυνο για παχυσαρκία και για την ανάπτυξη διαφόρων ασθενειών που σχετίζονται με αυτήν. Όπως υψηλή χοληστερόλη, υψηλά επίπεδα ζαχάρου στο αίμα, καρδιαγγειακά νοσήματα, διαβήτης, υπέρταση και κίνδυνος εκδήλωσης καρκίνου.

  • Τροφές πλούσιες σε Κορεσμένα λιπαρά όπως είναι το βούτυρο (ζωικό), τροπικά έλαια όπως γάλα καρύδας (διότι η περιεκτικότητά του σε κορεσμένο λίπος είναι αρκετά μεγάλη) κρέμες, και πλήρες γάλα.
  • Κρέας όπως συκώτι, άντερα, μυαλά κτλ
  • Επεξεργασμένα κρέατα όπως hot dogs, bacon και αλλαντικά
  • Φυτικά λίπη που έχουν υποστεί τη βιομηχανική διεργασία της υδρογόνωσης για να είναι ανθεκτικά στην οξείδωση. Σε αυτήν την κατηγορία ανήκουν όλα τα trans λιπαρά τα οποία είναι υποπροϊόντα θερμιδικής κυρίως επεξεργασίας των πολυακόρεστων λιπαρών οξέων.
  • Τροφές πλούσιες σε χοληστερόλη όπως είναι οι κρόκοι αυγών

01

 

About BasicNutrition

Leave a Reply

x

Check Also

Sweet Temptation

4 λόγοι που σε κάνουν να θέλεις γλυκό!

Τα γλυκά λόγω των θερμίδων που περιέχουν, καθυστερούν τον οργανισμό μας από ...