Home / women / Πότε πρέπει να ξεκινήσει δίαιτα μια γυναίκα μετά την εγκυμοσύνη
dietpregnacy

Πότε πρέπει να ξεκινήσει δίαιτα μια γυναίκα μετά την εγκυμοσύνη

postpartum-diet-and-exerciceΟι εννέα μήνες κύησης περάσανε! Είστε σπίτι πλέον με το μωράκι σας και όλη η προσοχή σας είναι στραμένη στο μικρό σας αγγελούδι. Τις λίγες στιγμές ξεκούρασης που σας απομένουν προσπαθείτε απλά να χαλαρώσετε. Εκείνη την στιγμή σκέφτεστε ότι το σώμα σας έχει αλλάξει πολύ και δεν γνωρίζετε πως μπορείτε να το επαναφέρετε στην αρχική του κατάσταση.

Αρχικά ηρεμία! Έχετε γίνει μανούλες και αυτό είναι το σημαντικότερο. Η κοιλίτσα σας παραμένει και ίσως να έχετε κάποια κιλά παραπάνω. Αυτά μπορούν να χαθούν εύκολα αρκεί να χαθούν με τον σωστό και υγιεινό τρόπο.

Η περίοδος της λοχείας είναι πολύ δύσκολη για την γυναίκα. Το διάστημα των έξι εβδομάδων μετά τον τοκετό (περίοδο λοχείας) σηματοδοτεί μια πληθώρα αλλαγών, τόσο για το σώμα όσο και για την ψυχολογία. Απότομες αλλαγές όπως αλλαγή στην πίεση του αίματος, αλλαγές στην παραγωγή των ορμονών, μεταβολές στο μέγεθος τους στήθους, συστολή της μήτρας, είναι κάποιες από τις διαδικασίες που πραγματοποιούνται ώστε το γυναικείο σώμα να επανέλθει στην πρώτερη κατάσταση.
Χαρακτηριστικό της λοχείας είναι τα κολπικά υγρά (λόχεια) που εκκρίνονται από τον κόλπο μέχρι προκληθεί η πρώτη ωορρηξία.

Losing-weight-after-pregnancyΌταν έχει προκληθεί η πρώτη ωορρηξία είναι μια στιγμή που το σώμα σιγά σιγά επανέρχεται στην αρχική του κατάσταση. Εφόσον ΔΕΝ θηλάζετε είναι μια καλή στιγμή να ξεκινήσετε μια διατροφή χαμηλή σε λιπαρά, με αύξηση των φυτικών ινών και έλεγχο των θερμίδων. Δεν χρειάζονται υπερβολές (αν και οι “ορμόνες” σας άλλα θα σας λένε).

Η φύση θέλει τον χρόνο της και το σεβασμό που της αρμόζει, για να “φτιάξει” τα πράγματα. Η μαγική λύση είναι ένα ισορροπημένο διατροφολόγιο με ήπια γυμναστική. Το δύσκολο στην διατροφή – δίαιτα δεν είναι το μενού που περιλαμβάνει αλλά η τήρησή του. Η περίοδος μετά την εγκυμοσύνη για την γυναίκα είναι μια περίοδος μεγάλης δυσκολίας μέχρι να προσαρμοστεί στις νέες ανάγκες της ζωής της και αυτό έχει ως αποτέλεσμα αυξημένο άγχος και στρες. Υπό αυτές τις συνθήκες πίεσης η απώλεια κιλών είναι ανεύφικτη και συνήθως οδηγεί της γυναίκες στην απογοήτευση.

weight-loss_after-baby1Ποιά είναι η λύση;
Η λύση είναι η σωστή ενημέρωση.
α) Είναι γεγονός ότι όσο παραμένουν τα κιλά της εγκυμοσύνης τόσο πιο δύσκολα μπορούν να χαθούν στη συνέχεια, οπότε καλό θα είναι να μη αναβάλετε για αργότερα κάτι που μπορείτε να κάνετε τώρα.
β) Ο πιο σωστός τρόπος για να χάσετε τα κιλά χωρίς να επιβαρύνετε τον οργανισμό σας είναι να κάνετε τις απαραίτητες αιματολογικές και ορμονικές εξετάσεις (κυρίως οι γυναίκες που είχαν ζάχαρο κατά την εγκυμοσύνη) και μετά να ακολουθήσετε ένα διατροφολόγιο με ελάχιστα λιπαρά. Ο σκοπός είναι να χάσετε το περιττό λίπος και όχι υγρά και μυϊκή μάζα.
Η γυμναστική θα συμβάλλει στην αύξηση του μεταβολισμού αλλά κυρίως στην ψυχολογία σας. Οι ασκήσεις έντασης (αερόβια π.χ. τρέξιμο) αυξάνουν τα επίπεδα σεροτονίνης στο αίμα, δήλωσε ο Ντίτερ Μπρειτέκερ, που εργάζεται για την κυβερνητική επιτροπή του Βισμπάντεν, αρμόδια για την προώθηση της άσκησης και της σωστής στάσης του σώματος. Η σεροτονίνη είναι η ορμόνη της ευτυχίας που βρίσκεται στον εγκέφαλο. Επίσης έχει και καταπραϋντικές ιδιότητες.

Σύμφωνα με τον Παγκόσμιο Οργανισμό Υγείας η ιδανική απώλεια βάρους για την εξασφάλιση της καλής υγείας του οργανισμού είναι 1 με 1,5 κιλό την εβδομάδα. Μεγαλύτερη απώλεια κιλών (πράγμα που γίνεται με δίαιτες εξαντλητικές) έχει ως αποτέλεσμα την εξάντληση του οργανισμού καθώς αυξάνει την απώλεια υγρών και μυϊκού ιστού, συστατικά που είναι απολύτως απαραίτητα για την ομαλή λειτουργία των διαφόρων οργαικών συστημάτων.

Θα πρέπει να γνωρίζετε ότι ακόμα και η καλύτερη δίαιτα – διατροφή η οποία είναι χαμηλή σε θερμίδες ώστε να χάσετε βάρος επιφέρει πάντα και απώλεια μυϊκής μάζας. Θα ήταν φρόνιμο όταν αποφασίσετε να χάσετε τα κιλά σας να έχετε στο μυαλό σας ότι δεν πρέπει να ξαναμπείτε σε αυτήν την διαδικασία αρχικά γιατί είναι ψυχοφθόρο και έπειτα γιατί καταστρέφετε τον οργανισμό σας.

froytosalataΑπώλεια κιλών σημαίνει και διατήρησή τους.

Ένας εύκολος τρόπος για να τα καταφέρετε είναι να έχετε ένα ημερολόγιο διατροφής. Πρίν ξεκινήσετε την διατροφή σας θα σημειώνετε επιμελέστατα όλες τις τροφές που τρώτε ακόμα και τα αναψυκτικά (ο τρόπος ζωής σας). Έπειτα κυρίως με την βοήθεια ενός ειδικού θα προσαρμόσετε τις ανάγκες σας (και τις οικογένειάς σας) στο διαιτολόγιό σας. Για παράδειγμα μια γυναίκα που έχει στο καθημερινό διατροφολόγιό της αρκετούς υδατάνθρακες (π.χ. ψωμί) και γλυκά και άλλα λιπαρά, όταν τελειώσει η δίαιτά της (επιτύχει τον στόχο της) και γυρίσει στις παλιές συνήθειες, θα ξαναπάρει περισσότερα κιλά (λόγω στέρησης). Επομένως είναι ηλίου φαεινότερο ότι δεν πρέπει να ακολουθητε δίαιτα που δεν είναι προσαρμοσμένη στις δικές σας ανάγκες και συνήθειες.

Εξάλλου ο στόχος είναι η απώλεια των περιττών κιλών και η ευεξία!

smile

About BasicNutrition

Leave a Reply

x

Check Also

Period-pain-007

Λύση από την φύση στην Δυσμηνόρροια

Δυσμηνόρροια είναι το έντονο πυελικό άλγος κατά την διάρκεια της καταμηνιαίας αιμορραγίας. ...