Home / Νηστεια / Προτιμήστε τον λευκό ταραμά για την ταραμοσαλάτα σας!
taramosalata_04

Προτιμήστε τον λευκό ταραμά για την ταραμοσαλάτα σας!

Το μυστικό στην άψογη ταραμοσαλάτα είναι η σωστή επιλογή του ταραμα. Διαλέξτε τον καλύτερο ταραμά (άσπρο) γιατί κάνει μεγάλη διαφορά στην γεύση, αυτός που παλιά τον ζητούσαμε ως «βασιλικό ταραμά» είναι τέλειος. Χρησιμοποιήστε κάποιο σφιχτό μπαγιάτικο ψωμί για να δώσετε τον καλύτερο τόνο στην υφή της ταραμοσαλάτας. Και προσοχή! Μην υπερβάλετε στο κρεμμύδι -καλύτερα λιγότερο παρά περισσότερο.
Προσθέστε και μια καλή πρέζα λευκό πιπέρι. Το αποτέλεσμα δεν είναι έντονο, υπάρχει αυτό το κάτι στην επίγευση. Έτσι κι αλλιώς, ανάλογα με τον ταραμά που θα αγοράσετε και την τελική γεύση που προτιμάτε, θα χρειαστεί ίσως να «πειράξετε» ελαφρώς τη συνταγή. Αν το επιχειρείτε πρώτη φορά, κάντε το σιγά-σιγά, ώστε η ταραμοσαλάτα να μην σας βγει ούτε …λαδερή (πραγματικά δεν το χρειάζεται το πολύ λάδι), ούτε ξινή ούτε και αλμυρή. Μέχρι να καταλήξετε στο τελικό αποτέλεσμα χρειάζεται να δοκιμάζετε συχνά.

Ουσιαστικά η Ταραμοσαλάτα παρασκευάζεται από αυγοτάραχο. Η ταραμοσαλάτα δεν είναι μόνο ιδιαίτερα εύγευστη, αλλά και τροφή εξαιρετικά πλούσια σε φώσφορο και κάλιο, συμβάλλοντας στην καλή λειτουργία της όρασης και της καρδιάς. Ωστόσο είναι πλούσια και σε νάτριο (αλάτι) γι’ αυτό καλό είναι να περιορίζεται η κατανάλωσή της από όσους έχουν υπέρταση.

Προτιμήστε τον άσπρο ταραμά, καθώς το ροζ χρώμα προέρχεται από πρόσθετες χρωστικές ουσίες και αρκεστείτε να συνοδέψετε το πιάτο σας με 1-2 κ. σούπας, καθώς τα 100γρ ταραμοσαλάτας αποδίδουν περίπου 450-500 θερμίδες (1 κουταλιά ταραμοσαλάτα αντιστοιχεί περίπου σε 120 θερμίδες).

 

taramosalata_03Συνταγή

Υλικά για μια δόση (μεζές για 6-10 άτομα)

  • 170 γραμ. λευκό ταραμά
  • ½ λευκό κρεμμύδι ή 2 κοκκάρια καθαρισμένα (προσοχή: όχι κρεμμύδι που να είναι πολύ αψύ)
  • 100 ml χυμό λεμόνι
  • 120 ml ελαιόλαδο (όχι αγουρέλαιο)
  • 3 φλυτζ. ψίχα ψωμιού ολικής ή ζυμωτό (να έχει υφή), μουσκεμένο σε νερό και στραγγισμένο καλά

Παρασκευή:

Βάζετε το κρεμμύδι στο μπλέντερ να ψιλοκοπεί. Προσθέτετε τον ταραμά και λίγο -λίγο το ελαιόλαδο, χτυπώντας τα να γίνουν πολτός (περίπου μισό λεπτό σε γρήγορη ταχύτητα). Προσθέτετε την ψίχα του ψωμιού και σιγά-σιγά το υπόλοιπο λάδι και το λεμόνι, χτυπώντας και δοκιμάζοντας, ώστε να έρθει ακριβώς στην γεύση που σας αρέσει.

Σερβίρισμα: Κλασικά σε μπολ ή μικρό πιάτο. Η ταραμοσαλάτα είναι τέλεια και μόνον με μια ελίτσα ον τοπ

taramosalata_05

 

πηγή: www.pandespani.com

About BasicNutrition

Leave a Reply

x

Check Also

beautiful-woman-eating

Νηστέψτε χωρίς να πάρετε περιττά κιλά!

«Μα, μπορούμε να πάρουμε κιλά στη νηστεία;». Αν το παρακάνετε στο χαλβά, ...