Home / Διατροφή / Οι βιταμίνες του φθινοπώρου και πώς θα σε βοηθήσουν να αδυνατίσεις
4705659-illustration-of-fruits-in-capsule-concept-vitamin-from-fruit

Οι βιταμίνες του φθινοπώρου και πώς θα σε βοηθήσουν να αδυνατίσεις

Οι βιταμίνες είναι ένα πολύ σημαντικό κεφάλαιο για να διατηρείς τη φόρμα σου και να φροντίζεις τόσο την υγεία του οργανισμού, όσο φυσικά και την καλή λειτουργία του μεταβολισμού. Ποιες είναι όμως αυτές οι βιταμίνες που “ανθίζουν” αυτή την εποχή; Αυτό εξαρτάται όπως αντιλαμβάνεσαι από τα τρόφιμα, τα φρούτα και τα λαχανικά που είναι διαθέσιμα και στα καλύτερά τους αυτή την εποχή.

Η Κλινική Διαιτολόγος Διατροφολόγος Νικόλ Τσιάνη μας δίνει τις βιταμίνες που θα γίνουν η δύναμη, η λάμψη και η αφορμή για αδυνάτισμά αυτή την εποχή, αλλά και τα τρόφιμα στα οποία θα τις βρούμε.

 

water pouring into glass from bottle isolated on white

water pouring into glass from bottle isolated on white

Ενυδάτωση
Μπορεί να μην αποτελεί κατηγορία βιταμίνης, είναι όμως εξίσου σημαντική συνθήκη για να είναι ο οργανισμός υγιής. Η επαρκής κάλυψη των αναγκών του οργανισμού σε υγρά είναι αναγκαία, εάν αναλογιστούμε ότι το 50-60% του ανθρώπινου σώματος αποτελείται από νερό, οπότε η συνεχής αναπλήρωση των υγρών που χάνει ο οργανισμός είναι απαραίτητη για τη σωστή λειτουργία του (Ritz & Berrut 2005). Μερικές από αυτές είναι οι ακόλουθες:
Ρύθμιση θερμοκρασίας σώματος.
Μεταφορά θρεπτικών συστατικών, οξυγόνου, ορμονών, ενζύμων και γλυκόζης στα κύτταρα.
Μεταφορά και χρήση υδατοδιαλυτών βιταμίνων
Αποβολή τοξινών και άχρηστων ουσιών από το σώμα
Ενυδάτωση του δέρματος και των άλλων ιστών.

Φρόντισε η ημερήσια κατανάλωσή σε υγρά να ανέρχεται στα 2-2,5 λίτρα. Αυτό επιτυγχάνεται μέσω της πρόσληψης νερού, αλλά και στην κατανάλωση τροφίμων που έχουν υψηλή περιεκτικότητα σε νερό (π.χ. καρότα, μαρούλι, ντομάτα, μπρόκολο, μήλα, πορτοκάλια, γκρέϊπφρουτ, γιαούρτι, γάλα, χυμοί). Επιπλέον, στην καθημερινή ενυδάτωση συμβάλλουν και όλα τα ροφήματα (π.χ. τσάι, καφές, αναψυκτικά – κατά προτίμηση light), τα οποία αποτελούν έναν απολαυστικό και γευστικό τρόπο για να ενυδατωθούμε χωρίς να επιβαρυνόμαστε με επιπλέον θερμίδες και ζάχαρη.

 

nuts01Ψευδάργυρος
Έχει τον δικό του ιδιαίτερο ρόλο στο ανοσοποιητικό σύστημα καθώς βοηθάει στην αποκατάσταση των πληγών και συνεργεί στην φυσιολογική ανάπτυξη του ανθρώπου.
Που θα τον βρεις τώρα: οστρακοειδή, μοσχάρι, πουλερικά, φασόλια, καρύδια.

 

 

mixed-nuts-deluxeΒιταμίνη Ε
Συντελεί στην παραγωγή κυττάρων με ουσιαστικό ρόλο σε ειδικούς αμυντικούς μηχανισμούς του οργανισμού.
Που θα τη βρεις τώρα: Στο ελαιόλαδο, τα θαλασσινά (όπως οι γαρίδες) και τους ξηρούς καρπούς.

 

broccoli1Βιταμίνη C
Συμβάλλει στην αύξηση της παραγωγής λευκοκυττάρων και αντισωμάτων (πρωτεΐνες οι οποίες αναστέλλουν τον πολλαπλασιασμό των ιών). Επίσης η βιταμίνη C έχει, σε συνδυασμό με διατροφή πλούσια σε ασβέστιο βοηθά σημαντικά στην επιτάχυνση του μεταβολισμού.
Που θα τη βρεις τώρα: Στα εσπεριδοειδή, το ακτινίδιο, το λάχανο, το μαϊντανό, το κουνουπίδι και το μπρόκολο.

 

 

osz_sargarepaβ-καροτένιο
Συντελεί στην ενδυνάμωση του ανοσοποιητικού μέσω της αύξησης της δραστικότητας των προστατευτικών φονικών κυττάρων (NK κύτταρα), ο ρόλος των οποίων έγκειται στην καταστροφή των μολυσμένων από ιούς κυττάρων.
Που θα το βρεις τώρα: Καρότα, πράσινα φυλλώδη λαχανικά (όπως σπανάκι, μαρούλι, μπρόκολο και ποικίλα χόρτα).

 

 

vegetables_05πηγή: www.tlife.gr

About BasicNutrition

Leave a Reply

x

Check Also

Sweet Temptation

4 λόγοι που σε κάνουν να θέλεις γλυκό!

Τα γλυκά λόγω των θερμίδων που περιέχουν, καθυστερούν τον οργανισμό μας από ...