Home / Συνταγες / Νόστιμα σνακ με λιγότερες από 100 θερμίδες
healthy-snacks-23

Νόστιμα σνακ με λιγότερες από 100 θερμίδες

Σνακ: Μερίδα φαγητού, συνήθως μικρότερη από αυτήν ενός κανονικού γεύματος, που γενικώς καταναλώνεται ανάμεσα στα γεύματα. Τα σνακ μπορεί να είναι διαφόρων τύπων, όπως πακεταρισμένα, επεξεργασμένα τρόφιμα και φτιαγμένα από φρέσκα υλικά στο σπίτι. Τα σνακ συχνά κατηγορούνται ως junk food γιατί κατά κανόνα έχουν μικρή ή καθόλου θρεπτική αξία, πιστεύεται πως δεν συνεισφέρουν στην υγιεινή διατροφή, ενώ σύμφωνα με πολλούς επιβαρύνουν την δίαιτα και τον έλεγχο του βάρους (ορολογία snack σύμφωνα με το Dictionary.com.

  • 2 κράκερ με τυρί και σταφύλι: Για το πολύ κλασικό αυτό σνακ προτιμήστε κράκερ ολικής άλεσης, καθώς οι φυτικές τους ίνες θα σας «χορτάσουν» επαρκώς μέχρι την ώρα του επόμενου γεύματος. Επιλέξτε ένα τυρί με χαμηλά λιπαρά, το οποίο θα ενισχύσει τον οργανισμό με πρωτεΐνες και ασβέστιο. Το σταφύλι είναι τροφή πλούσια σε κάλιο και βιταμίνες Α, Β και C. Τα 100γρ σταφυλιών αποδίδουν 60Kcal.
  • almonds-01Δεκατέσσερα αμύγδαλα: Είναι από τα πιο «εύκολα» σνακ για να έχετε μαζί στο γραφείο ή όταν είστε στον δρόμο και από τα πιο νόστιμα. Δεκατέσσερα αμύγδαλα, ανάλατα, περιέχουν μόλις 100 θερμίδες, ενώ είναι πλούσια σε φυτικές ίνες και πρωτεΐνη, με αποτέλεσμα να σας «κρατούν» από το να πεινάσετε για αρκετή ώρα.
  • Smoothie φράουλας (όταν είναι η εποχή τους): Ένα smoothie φρούτων αποτελεί ιδανική διέξοδο όταν θέλετε κάτι γλυκό και δροσερό, ενώ προσφέρει στον οργανισμό ασβέστιο και αντιοξειδωτικά. «Χτυπήστε» στο μίξερ 1/3 της κούπας γιαούρτι με χαμηλά λιπαρά και 2/3 της κούπας φράουλες και προσθέστε πάγο. Για ακόμα περισσότερη αντιοξειδωτική δράση προτιμήστε -αν βρείτε- μύρτιλα. Οι ειδικοί λένε πως κρύα και αναζωογονητικά σνακ όπως αυτό, όχι μόνο έχουν θρεπτική αξία, αλλά μας υποχρεώνουν να τα πιούμε αργά, με αποτέλεσμα να τελειώνουν πιο αργά και να προσφέρουν μεγαλύτερη ικανοποίηση.
  • 8 μικρά καρότα με χούμους: Αν λαχταράτε ένα ελαφρύ αλλά πολύ γευστικό σνακ καθαρίστε 8 μικρά καρότα ή τέσσερα μεγάλα και βουτήξτε σε δύο μεγάλες κουταλιές της σούπας χούμους –αν δεν θέλετε να το φτιάξετε μόνοι σας, θα το βρείτε έτοιμο στο σούπερ μάρκετ. Πέρα από τις λιγότερες από 100 θερμίδες που θα σας χαρίσει αυτό το σνακ, αποτελεί μία εξαιρετική πηγή βιταμίνης Α και β-καροτίνης, ενώ το χούμους προσθέτει την απαραίτητη πρωτεΐνη.
  • Φέτες ενός μήλου με φιστικοβούτυρο: Προτιμήστε πράσινο μήλο, πλύνετέ το χωρίς να αφαιρέσετε τη φλούδα και κόψτε το σε λεπτές φέτες απλώνοντας πάνω στην κάθε μία από λίγο ανάλατο φιστικοβούτυρο. Για να μην ξεπεράσετε τις 100 θερμίδες υπολογίστε ότι για όλες τις φέτες δεν θα πρέπει να χρησιμοποιήσετε παραπάνω από τρεις κουταλιές του γλυκού φιστικοβούτυρο. Οι ειδικοί λένε πως ο συνδυασμός αλμυρού και γλυκού μπορεί επιβεβαιωμένα να ικανοποιήσει τις λιγούρες.
  • Γιαούρτι με ηλιόσπουρους: Ανακατέψτε μία χούφτα ηλιόσπορων (θα βρείτε mix ηλιόσπορων στο σούπερ μάρκετ ή σε κάβες με ξηρούς καρπούς) σε μισή κούπα γιαουρτιού με χαμηλά λιπαρά και θα έχετε ένα εξαιρετικό γεύμα πλούσιο σε πρωτεΐνη, φυτικές ίνες και με λιγότερο από μισό γραμμάριο κορεσμένων λιπών. Προτιμήστε ανάλατους ηλιόσπορους, ιδιαιτέρα αν προσέχετε την χοληστερίνη σας.
  • 3 φλιτζάνια μαρούλι και μία κονσέρβα τόνου στο νερό 56γρ.: Προτιμήστε το νωρίς το μεσημέρι, πριν την ώρα του κυρίως γεύματος, και χαρίστε στον οργανισμό σας φυτικές ίνες, πρωτεΐνες και ω-3 λιπαρά οξέα. Επιπλέον, είναι μία γευστική πρόταση με ελάχιστα λιπαρά και σχεδόν καθόλου χοληστερόλη.

Προσοχή στα «έτοιμα» σνακ χαμηλών λιπαρών: Πολλά έτοιμα σνακ περιέχουν, σύμφωνα με ό,τι αναγράφεται στην συσκευασία τους, λιγότερες από 100 θερμίδες. Κάποια από αυτά είναι πολύ νόστιμα κράκερς ή μπισκότα. Προσπαθήστε όσο μπορείτε να τα αποφεύγετε γιατί στην πλειοψηφία τους περιέχουν εξευγενισμένο αλεύρι –που έχει υποστεί χημική επεξεργασία. Επιπλέον, έχουν χαμηλή θρεπτική αξία, σε αντίθεση με όλα τα παραπάνω σνακ που θα ετοιμάσετε μόνοι σας και που είναι πλούσια σε πρωτεΐνες, ίνες και αντιοξειδωτικά.

small-plate-snacksτης Έλενας Μπούλια
http://www.in2life.gr

About BasicNutrition

Leave a Reply

x

Check Also

chicken_02

Κοτόπουλο γεμιστό με σπανάκι

Συνδυάζει την πρωτεΐνη του κοτόπουλου και τη δύναμη του σπανακιού. Περιέχει 365 ...