Home / Διατροφή / Μήλο μου κόκκινο… το ηρεμιστικό
pommes

Μήλο μου κόκκινο… το ηρεμιστικό

appleTο μήλο είναι πλούσιο σε βιταμίνες, διαιτητικές ίνες, μεταλλικά στοιχεία. Περιέχει ασβέστιο, φώσφορο, σίδηρο, κάλιο, βιταμίνη C, βιταμίνη A, φολικό οξύ, βιοτίνη, μηλικό οξύ.
Είναι καλό να καταναλώνεται μετά από κάποιο γεύμα γιατί έχοντας πολύτιμες θρεπτικές ουσίες βοηθά στο μεταβολισμό του οργανισμού και την γρηγορότερη πέψη.

Ένα μήλο περιέχει περίπου 4 γρ. φυτικών ινών. Μία από αυτές είναι η πηκτίνη, ένας τύπος διαλυτής ίνας που έχει συνδεθεί με τα χαμηλότερα επίπεδα της LDL ή «κακής» χοληστερόλης. Αυτό συμβαίνει γιατί εμποδίζει την απορρόφηση της χοληστερόλης, βοηθώντας το σώμα να την χρησιμοποιήσει, αντί να την αποθηκεύσει. Βοηθά στην πέψη καθώς και στην καύση του λίπους.

Τα μήλα βοηθούν στον κορεσμό καθώς είναι πλούσια σε φυτικές ίνες, οι οποίες ευθύνονται για το αίσθημα πληρότητας που νιώθουμε όταν τα τρώμε, χωρίς πολλές θερμίδες (περ. 95 σε ένα μεσαίου μεγέθους φρούτο). Αυτό συμβαίνει γιατί το σώμα μας χρειάζεται περισσότερο χρόνο για να χωνέψει μια σύνθετη ίνα, απ’ ό, τι πιο απλά υλικά όπως η ζάχαρη Ένα στοιχείο της φλούδας του μήλου (η οποία έχει επίσης το μεγαλύτερο μέρος των ινών), ονομάζεται ουρσολικό οξύ και συνδέεται με το χαμηλότερο κίνδυνο παχυσαρκίας.

Επίσης, σε πιθανή υπογλυκαιμική φάση ένα μήλο ικανοποιεί την επιθυμία για γλυκό και εξαλείφει την ατονία ή τη ζάλη που προκαλούν τα χαμηλά επίπεδα της γλυκόζης.

Αξίζει να σημειωθεί ότι ερευνητές του Πανεπιστημίου Γέιλ, διαπίστωσαν ότι ακόμα και αν μυρίσει κανείς ένα μήλο μπορεί να μειώσει την πίεσή του. Ο Dr. Gary Schwartz, διευθυντής του Ψυχολογικού Τμήματος του Πανεπιστημίου Γέιλ, ανέφερε ότι το άρωμα των μήλων έχει μια ηρεμιστική επίδραση σε πολλούς ανθρώπους, καθώς έχει την τάση να μειώνει την πίεση.

Τέλος, το μήλο αποτελεί εξαιρετικό φυσικό καθαριστικό (βοηθά στην υγιεινή και την λεύκανση) για τα δόντια, αν το τρώτε με τη φλούδα, ενώ φαίνεται να έχει και αντισηπτικές ιδιότητες (αρκετοί ιοί δεν επιβιώνουν μέσα σε χυμό μήλου).

Το μήλο μόλις κοπεί και έρθει σε επαφή με το περιβάλλον μετά από λίγο μαυρίζει και έχει άσχημη όψη. Ένας καλός τρόπος για να διατηρήσετε το κομμένο μήλο σας άσπρο όπως την στιγμή που το έχετε κόψει είναι να βουτήξετε τις φέτες σε ένα μπολάκι με νερό όπου θα έχετε στύψει μέσα λίγο λεμόνι. Το αποτέλεσμα θα σας ενθουσιάσει!!!

mila

Πως να το καταναλώνουμε

Τα μήλα έχουν πολυφαινόλες (φαινολικά οξέα) οι οποίες λειτουργούν ως αντιοξειδωτικά, σύμφωνα με την Laura Flores διατροφολόγο στο San Diego. “Οι πολυφαινόλες που βρίσκονται κυρίως στην φλούδα του κόκκινου μήλου παρέχουν αυξημένες αντιοξειδωτικές, αντιμικροβιακές και αντικαρκινικές ιδιότητες” συνεπώς ο καλύτερος τρόπος να καταναλώσουμε ένα μήλο είναι μαζί με την φλούδα.
Προσοχή όμως πρέπει να έχει πλυθεί πάρα πολυ καλά για να φύγουν τυχόν φυτοφάρμακα και άλλα τοξικά στοιχεία που επικάθονται στην επιφάνεια του φρούτου. Πλύντε με επιμέλεια το φρούτο χρησιμοποιώντας άφθονο νερό και λίγο ξύδι το οποίο έχει αντισηπτικές ιδιότητες.

Τι πρέπει να προσέχουμε όταν το αγοράζουμε

Αγοράζετε όσα έχουν μικρό έως φυσιολογικό μέγεθος και μόνο όσα θα καταναλώσετε άμεσα. Να δείχνουν οπωσδήποτε καθαρά, συμπαγή, λαμπερά. Απαραίτητο, όμως, κρίνεται το προσεκτικό πλύσιμό τους με άφθονο νερό. Επιλέξτε μήλα χωρίς εμφανή χτυπήματα και αλλοιώσεις, με καθαρή μυρωδιά.

Προτιμήστε τα κόκκινα μήλα καθώς είναι πλουσιότερα σε αντιοξειδωτικές ουσίες.

About BasicNutrition

Leave a Reply

x

Check Also

Sweet Temptation

4 λόγοι που σε κάνουν να θέλεις γλυκό!

Τα γλυκά λόγω των θερμίδων που περιέχουν, καθυστερούν τον οργανισμό μας από ...