Home / Ασφαλεια Τροφιμων / Δικαιώματα καταναλωτών και διατροφή στις διακοπές
taverna_01

Δικαιώματα καταναλωτών και διατροφή στις διακοπές

Οι πρόσφατες αυξήσεις στον ΦΠΑ (06/08/2015) σε ορισμένα είδη διατροφής μας άγγιξαν όλους…  Έτσι εν μέσω καλοκαιριού οι τιμές καλά κρατούν.  Όσοι καταφέρετε να αποδράσετε έστω και για λίγο, δεν θα πρέπει να ξεχνάτε τα δικαιώματα σας  και να τα διεκδικείτε.

Η ΕΚΠΟΙΖΩ σας υπενθυμίζει τα βασικά σας δικαιώματα (ταβέρνες, εστιατόρια, καφέ –μπαρ, κυλικεία κτλ) στις διακοπές σας:

 

Τιμοκατάλογος

  1. Ζητάτε τον τιμοκατάλογο του καταστήματος. Είναι υποχρεωμένοι να έχουν έναν ανά δύο τραπέζια  και να τον διαθέτουν σε κάθε πελάτη πριν από την παραγγελία.
  2. Οι τιμοκατάλογοι πρέπει να είναι γραμμένοι υποχρεωτικά στα Ελληνικά και προαιρετικά σε κάποια άλλη γλώσσα.
  3. Ένας κατάλογος πρέπει υποχρεωτικά να είναι αναρτημένος στην είσοδο του καταστήματος.
  4. Πρέπει πάντα να αναγράφονται οι τελικές τιμές, καθώς την ένδειξη:
    «Ο καταναλωτής δεν έχει υποχρέωση να πληρώσει εάν δε λάβει το νόμιμο παραστατικό στοιχείο (απόδειξη-τιμολόγιο).
    Εάν διαθέτουν κατεψυγμένα ψάρια, κρέατα ή λαχανικά, πρέπει να  αναγράφονται στον κατάλογο με την ένδειξη «κατεψυγμένο» καθώς και «προμαγειρεμένο» ή «προτηγανισμένο» για φαγητό.
  5. Στις σαλάτες πρέπει να αναγράφεται η ονομασία  όπως την ορίζει το κατάστημα και τα βασικά συστατικά που τη συνθέτουν.
  6. Πρέπει να αναγράφεται το είδος των ελαίων που χρησιμοποιείται σε ωμή μορφή στα φαγητά.
  7. Δεν επιτρέπεται η χρέωση του “κουβέρ” (π.χ. σέρβις).

Προσοχή! Ζητάτε πάντα απόδειξη και ελέγχετε τα είδη που παραγγείλατε

Δελτίο Παραπόνων

Τα καταστήματα μαζικής εστίασης υποχρεούνται να τηρούν «Δελτίο Παραπόνων» σε ειδική θήκη, σε εμφανές σημείο στην έξοδο του καταστήματος εις τριπλούν, ώστε να συμπληρώνεται από τον καταναλωτή εφόσον έχει παράπονο και να αποστέλλεται στο αρμόδιο Τμήμα Εμπορίου κάθε Περιφέρειας.

 

Κυλικεία

Τα κυλικεία που λειτουργούν σε εξειδικευμένους χώρους:

Αεροδρόμια, Αθλητικούς, Αρχαιολογικούς χώρους και Μουσεία,  Επιβατικά Πλοία, Λιμάνια, Τρένα, Νοσοκομεία, Σταθμούς Υπεραστικών Λεωφορείων, υποχρεούνται να παρέχουν τα παρακάτω είδη σε καθορισμένες ανώτατες τιμές και να έχουν αναρτήσει σε εμφανές μέρος τον τιμοκατάλογο:

 

ΠΡΟΪΟΝ

ΤΙΜΗ

Εμφιαλωμένο νερό 0.50l, (εγχώριο ή μη, εντός ή εκτός ψυγείου)  ———->  0.35 €

Τοστ με ζαμπόν και τυρί ή σάντουιτς με ζαμπόν και τυρί, (ψημένο ή άψητο) ———->  1.45 €

Τοστ με τυρί ή σάντουιτς με τυρί, (ψημένο ή άψητο) ———->  1.25 €

Καφές ελληνικός μονός ———->  1.20 €

Καφές γαλλικός φίλτρου μονός ———->   1.30 €

Καφές εσπρέσο μονός, (ζεστός ή κρύος) ———->  1.45 €

Καφές στιγμιαίος μονός – τύπου φραπέ κ.λπ., (ζεστός ή κρύος)  ———->  1.30 €

Τσάι (ζεστό ή κρύο)  ———->  1.30€

 

Οι παραπάνω τιμές περιλαμβάνουν ΦΠΑ.

Ισχύουν μόνο σε περιπτώσεις όρθιων πελατών και τα κυλικεία υποχρεούνται να αναγράφουν: “Για όρθιους πελάτες διατίθενται εμφιαλωμένα νερά, σάντουιτς, τοστ, καφέδες και τσάι σε ελεγχόμενες τιμές”.

Οι τιμές είναι διαφορετικές για τους χώρους με καθήμενους πελάτες, καθώς τους παρέχονται και άλλες υπηρεσίες.

Η τιμή του καφέ δεν διαφέρει αν προστεθεί γάλα.

 

ΓΙΑ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ & ΚΑΤΑΓΓΕΛΙΕΣ

Γενική Γραμματεία Καταναλωτή     

Τ: 1520, F: 2103843549

E-mail: info@efpolis.gr

www.1520.gov.gr     

 

Τουριστική Αστυνομία

T: 1571 (24ωρη γραμμή)

 

ΕΦΕΤ

T:11717, 2106971500

E-mail: info@efet.gr

 

taverna_02

πηγή: www.ekpizo.gr

About BasicNutrition

Leave a Reply

x

Check Also

efetchris

ΕΦΕΤ: Ενημέρωση των καταναλωτών εν όψει της εορταστικής περιόδου των Χριστουγέννων

Με σταθερή στόχευση στη διασφάλιση της υγείας των καταναλωτών και την προστασία ...