Home / Διατροφή / ΔΙΑΤΡΟΦΙΚΕΣ ΣΥΜΒΟΥΛΕΣ ΓΙΑ ΤΟ ΧΡΙΣΤΟΥΓΕΝΝΙΑΤΙΚΟ ΤΡΑΠΕΖΙ
Christmas-Dinner

ΔΙΑΤΡΟΦΙΚΕΣ ΣΥΜΒΟΥΛΕΣ ΓΙΑ ΤΟ ΧΡΙΣΤΟΥΓΕΝΝΙΑΤΙΚΟ ΤΡΑΠΕΖΙ

Τι πρέπει να προσέξουμε στην χριστουγεννιάτικη διατροφή μας

Κάθε χρόνο τέτοια περίοδο μας κυριεύει η ίδια αγωνία: πώς θα πρέπει να φάμε κατά την περίοδο των γιορτών για να μην αυξήσουμε το βάρος μας; Δεδομένου ότι τη μερίδα του λέοντος στο γιορτινό διαιτολόγιό μας κατέχουν τα –αρκετά θερμιδογόνα– Χριστουγεννιάτικα εδέσματα, όπως η γεμιστή γαλοπούλα, οι κουραμπιέδες, τα μελομακάρονα και κάθε είδους παραδοσιακά γλυκίσματα, βρισκόμαστε σε ένα περιβάλλον όπου είναι δύσκολο να αντισταθούμε στους πειρασμούς. Ωστόσο, δε χρειάζεται να στερηθούμε για να καταφέρουμε να διατηρήσουμε το βάρος μας, καθώς μπορούμε να γευτούμε όλες τις γιορτινές λιχουδιές αρκεί η διατροφή μας να είναι κατάλληλα σχεδιασμένη.

Αρχικά, ιδιαίτερη βαρύτητα θα πρέπει να δοθεί στον συνδυασμό ζάχαρης και λίπους που περιέχεται στα γιορτινά γλυκά. Το βούτυρο που χρησιμοποιείται κατά βάση για την παρασκευή των γλυκισμάτων αποτελεί βασική πηγή κορεσμένων λιπαρών, μιας κατηγορίας λίπους που έχει κατηγορηθεί ως επιβαρυντική για την υγεία της καρδιάς.

Εάν όμως προτιμήσουμε γλυκίσματα που παρασκευάζονται με ελαιόλαδο, πχ μελομακάρονο, ή χρησιμοποιήσουμε στους κουραμπιέδες μας μαλακή μαργαρίνη αντί για βούτυρο, τότε έχουμε μια υγιεινότερη επιλογή γλυκού.

Φυσικά, εκτός από τη θρεπτική σύσταση, προσεκτικοί θα πρέπει να είμαστε και στην ποσότητα γλυκών που καταναλώνουμε, δεδομένου ότι

  • 1 μελομακάρονο ή ένας κουραμπιές έχουν περίπου 150-200 θερμίδες,
  • 1 δίπλα 200 θερμίδες,
  • 1 κομμάτι βασιλόπιτα τύπου κέικ 300 θερμίδες και
  • 1 κομμάτι μπακλαβάς περίπου 500 θερμίδες.

Christmas-Dinner

Όσον αφορά στην Χριστουγεννιάτικη γαλοπούλα,

τα 100γρ. περιέχουν περίπου 9γρ κορεσμένου λίπους και 100mg χοληστερόλης, ενώ η σύσταση της γέμισης εξαρτάται από τα υλικά που θα χρησιμοποιηθούν για την παρασκευή της.
Μια παραδοσιακή μερίδα γαλοπούλας, δηλαδή 150γρ γαλοπούλα και γέμιση από κιμά, ρύζι κάστανο, σταφίδες και κουκουνάρι, μας παρέχει περίπου 600-650 θερμίδες. Εάν η παραπάνω μερίδα συνοδευτεί από 1 μερίδα σαλάτας εποχής με λίγο ελαιόλαδο και 1-2 ποτήρια κρασί, οι θερμίδες του Χριστουγεννιάτικου γεύματος ανέρχονται στις 1000-1100.

Δεδομένης της υψηλής θερμιδικής αξίας του παραπάνω πιάτου, θα πρέπει να είμαστε φειδωλοί στην κατανάλωση αλκοόλ, έχοντας στο μυαλό μας ότι μας δίνει ανάλογες θερμίδες με το λίπος (1 γρ λίπους = 9 θερμίδες και 1γρ αλκοόλ = 7 θερμίδες).

Ας μην είμαστε λοιπόν διστακτικοί στο να δοκιμάσουμε τις ιδιαίτερες γεύσεις των Χριστουγέννων, αφού μπορούμε να ζήσουμε τη διατροφική ιδιαιτερότητα της γιορτινής περιόδου εφ’ όσον όμως δεν τη χρησιμοποιούμε ως άλλοθι για εκφράσουμε τις υπερφαγικές μας τάσεις!

Α. Παπαλαζάρου MSc Κλινικός Διαιτολόγος-Διατροφολόγος

kourampiedes2

πηγή: www.nutrimed.gr

About BasicNutrition

Leave a Reply

x

Check Also

Sweet Temptation

4 λόγοι που σε κάνουν να θέλεις γλυκό!

Τα γλυκά λόγω των θερμίδων που περιέχουν, καθυστερούν τον οργανισμό μας από ...